Barcelona #3 - Wzgórze Montjuic

Minął rok od ostatniego wpisu z mojej wycieczki do Barcelony i czas najwyższy aby zaktualizować bloga!
W kolejnym dniu naszej barcelońskiej przygody, wybraliśmy się na wycieczkę aby zobaczyć całe wzgórze Montjuic
Poprzednie wpisy z Barcelony: Pierwszy, Drugi.

Zapraszam do obserwowania mnie na instagramie: paulinarutkowskaa i snapchacie: xpaulinarut

barcelona arenas

Metrem dojechaliśmy na Plac Kataloński. Stacja metra była zlokalizowana tuż przy Galerii Handlowej - Arenas w której dawniej odbywały się walki byków. Schodami wjechaliśmy na samą górę i naszym oczom ukazał się przepiękny widok.
Na punkt widokowy można dostać się także windą z ulicy, która jest płatna.

barcelona arenas, punkt widokowy

arena barcelona, montjuic

Na żywo, całe wzgórze wygląda po prostu niesamowicie! Wzgórze Montjuic położone jest między miastem a portem.

W drodze na górę można przyglądać się pięknym fontannom. Codziennie o 21 można podziwiać pokaz fontann, ale moim zdaniem można pominąć tą atrakcję w zwiedzaniu. Ilość ludzi jaka przychodzi aby obejrzeć to "widowisko" jest po prostu ogromna, a całe widowisko jest bardzo kieskie.

Na szczycie znajduje się Narodowe Muzeum Sztuki Katalońskiej. Po dotarciu na górę poszliśmy dalej, gdzie doszliśmy do Parku Olimpijskiego. Plac jest ogromny, ale pusty. Można także wejść na Stadion Olimpijski - wejście na trybuny jest darmowe

Kolejno, skorzystaliśmy z kolejki linowej aby wjechać na wzgórze zamkowe - Montjuic Castle. Wstęp na zamek jest płatny. Za darmo można przejść na około zamku i popatrzeć na port.

W drogę powrotną szliśmy na piechotę przed siebie... Nie było prawie nikogo.

Kolejny wpis z Barcelony, wkrótce!